Ana Sayfa » , , , , , , , , » سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) به خاطر قتل اشتباهی عذر خواست Yazısını okuyorsunuz.

سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) به خاطر قتل اشتباهی عذر خواست

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, اسفند ۰۶, ۱۳۸۹ - 0 comments
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) به خاطر قتل اشتباهی عذر خواست
کنگره دمکراتیک اجتماع (DTK) در رابطه با موضوع قتل  شهردار شهر مالازگیرت ترکیه احسان به رتال مسائل جدیدی را بیان کرد. 6 سال از این قتل می گذرد. سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان طی بیانیه ای از به اشتباه کشته شدن این شخص توسط میلیتانهای خود خبر داده و آن را شخص کشته شده را شهید دمکراسی نامید. پ.ک.ک در جولای سال 2010 بعد از کشته شدن چندین نفر از جمله اشخاص (Sedat Özevin - Salih Özdemir - Sıtkı Özdemir -Sadi Özdemir ) همین ادعایی را مطرح کرده بود. این ترور و قتل عام ها که از طرف سرکرده تروریست سازمان عبدالله اوجالان پروپاگاندا نامیده شده بود سپس بعد از مدتی با بیانیه های سازمان تررویستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) مبنی بر به اشتباه کشته شدن اشخاص مذکور مسئله آشکار شده بود. حزب کارگران کوردستان که در باره چهار شخص کشته شده یک تحقیقی را شروع کرده بود سرانجام تحقیق چنین شد که اشخاص قتل عام شده را شهید نامیده و بر اشتباه کشته شدنشان از سوی میلیتانهای سازمان تشخیص داده شده و بیان شد. 
امروزه از قتل و ترور احسان به رتال شهردار مالازگیرت ترکیه می گذرد. شاخنه نظامی و میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان، ه.پ.گ (HPG) طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد که احسان به رتال که طی سال 2005 طی حادثه ای کشته شده بود طی تحقیقات انجام شده به چنین نتیجه ای رسیدیم:
آن زمان پ.ک.ک (Kurdistan Workers Party) که برای انجام عملیات در منطقه بینگول – چات ترکیه آماده شده بود. میلیتانهای تروریست حزب کارگران کوردستان می خواستند تا در نیمه شب به قرارگاه هجوم برده شود. در ساعت ما بین 21:00 تا 22:00 عملیات باید به وقوع می پیوست. می خواستیم به ماشینها هجوم برده و منفجر کنیم ولی بعداً متوجه شدیم که ماشینهای دارای اشخاص غیرنظامی اند. احسان به رتال نیز در یکی از این ماشینها بوده است. که ما از آن بی اطلاع بودیم و بیشتر یک قضا بوده است. احسان به رتال که یک شخص دمکراتیک و از حامیان آزادی بوده است به اشتباه و قضا جانش را از دست داد. به خاطر این اشتباه میلیتانهایمان از قوم مان و خانواده احسان به رتال عذر خواهی می کنیم.
منبع مترجم:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya