Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » برگزاری کنفرانس افشاء دروغهای ارامنه با محوریت نسل کشی ترکان آزربایجان جنوبی Yazısını okuyorsunuz.

برگزاری کنفرانس افشاء دروغهای ارامنه با محوریت نسل کشی ترکان آزربایجان جنوبی

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, شهریور ۱۶, ۱۳۹۲ - 0 comments
اورمولو
کنفرانسی در ترکیه از سوی "انجمن دوستی و اتحاد جوانان دنیای ترک" در دانشگاه محمد عاکیف ارسوی شهر بوردور ترکیه با نام "افشاء دروغ های ارامنه" طی 4 روز برگزار خواهد گردید. در کنفرانس یاد شده آکادمیسین ها و محققینی از کشورهای مختلف حضور خواهند داشت. 
در کنفرانس افشاء دروغ های ارامنه "نسل کشی جیلوولوق" که بر علیه ترکان آزربایجان جنوبی از سوی گروه های مهاجر جیلوو صورت پذیرفته نیز مورد بررسی و تحقیق آکادمیک واقع خواهد شد. در اثنای سالهای 1915 تا 1920 چته های ارمنی و آسوری پاک سازی های ائتنیکی وسیعی را در مناطق ترک نشین منطقه انجام داده اند که یکی از مهمترین این نسل کشی های حادثه جیلوولوق می باشد که در این واقعه ترکان اورمیه، خوی، سالماس، کهنه شهر و .. از سوی گروههای مسلح ارمنی و آسوری قتل عام و غارت شده اند. 
بر اساس اطلاعیه رسمی مسئولین برگزاری، کنفرانس طی روزهای 10 تا 14 مهر ماه 1392 برگزار خواهد شد.    
بدون تردید نور افکندن بر نسل کشی جیلولوق که از سوی دولت ایران تاکنون نادیده گرفته شده و با سکوت معناداری از کنار آن گذشته است از سوی ترکیه و انجمن های جهان ترک می تواند سبب نزدیکی هر چه بیشتر ترکان ساکن ایران با هم زبانان خود در آن سوی مرزها گردد و حس اتحاد را در آنان افزایش دهد. در عین حال می باید زیرساخت های لازم برای عذر خواهی رسمی دولت ارمنستان و پرداخت غرامت به بازمانده گان این نسل کشی از سوی ارگانهای ترک مورد توجه قرار گیرد و از دولت ایران به صورت رسمی درخواستی مبتنی بر تاسیس بنای یادبودی برای این فاجعه خواسته شود. مهمترین بخش این مسئله نیز تشکیل پایگاهی برای جمع آوری آثار و اسناد و مدارک این نسل کشی می باشد که می باید از سوی گرداننده گان این کنفرانس مورد توجه واقع شود.
منبع ترجمه خبر:
سایت تی آر تی ترکی 
http://tinyurl.com/ktg2hy3

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya