حامیان ترور و تروریسم به بهانه حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک شهر آدانا را به آشوب کشیدند

Kategori: , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, مرداد ۰۹, ۱۳۹۰ - 0 comments
حامیان ترور و تروریسم به بهانه اینکه نیروهای ایران چند روزی هست بر علیه سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê) وارد عملیات نظامی شده اند به جهت اعتراض به این حرکت در شهر آدانای ترکیه گروهای ماسکدار با آتش کشیدن معابر و شرکتهای دولتی همراه با پرتال مولوتوف کوکتل به سمت بانکهای دولتی شهر آدانای ترکیه را به آشوب کشیدند. پلیس ترکیه زمانی که می خواهسا با آب فشار قوی حامیان ترور و تروریسم را را پراکنده کند با گروههای ماسکدار با پرتاب سنگ به سمت پلیس و ماشینهای آن سبب وحشت اهالی منطقه شده بودند.
در محله داغلی اوغلو و در کنار جاده باغچه لی ائوله ر گروهی در سن وسال 10 الی 18 ساله و به تعداد 30 الی 35 نفر راه را بر روی ترافیک بسته و بر لیه حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) و رهبر تروریستی آن عبدالهک اوجالان شعارهائی سردادند. این گروه به سمت مرکز پلیس به حرکت افتادند. پلیسهایی که در محل بودند برای جلوگیری از صدمه و خسارت زدن حامیان ترور و تروریسم با اخطار و پاشیدن آب فشار قوی خواستار متوقف کردن این حرکت شد. حامیان ترور و تروریست با پرتاب مولوتوف کوکتل، فشفشه های هوائی و سنگ به سمت پلیس این نقطه از شهر آدانا را به آشوب کشیدند.
این گروه بیشتر به سبب دعوت گروههای رادیکال و ناسیونالیست افراطی کرد به سبب اعتراض به عملیات نیروهای ایران بر علیه سازمان تررویستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (PJAK) تجمع کرده بودند. حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک زیر شاخه سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) در ترکیه می باشد.
نیر وهای سپاه پاسداران ایران طی 10 روز گذشته عملیات وسیعی را بر علیه پژاک در مناطق قندیل و نقاط صفر مرزی ایران و عراق انجام داده اند. گزارش های دولتی از کشته، زخمی و تسلیم شدن بسیاری از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پزاک خبر می دهد. در دیگرسو مدیای رادیکال کورد و این گروها نیز از کشته شدن بیش از 100 نظامی ایران خبر می دهد که بیشتر به نظر می رسد پروپاگاندای ترور یم باشد تا واقعیت. به سبب جنگ های چریکی و تن به تن کشتار چنین عده ای قابل حصول نمی باشد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/43tq24y       

حمله تروریستی حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک): 1 شهید و 3 زخمی

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, مرداد ۰۸, ۱۳۹۰ - 0 comments
حمله تروریستی حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک): 1 شهید و 3 زخمی
در منطقه اکین اوْزو از توابع شهر کاهرامان ماراش ترکیه طی حمله تروریستی که به احتمال زیاد از طرف میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) صورت گرفته است متاسفانه 1 نیروی کادر ترکیه شهید و 3 سرباز دیگر زخمی شده ند. این حمله تروریستی به ژاندارمری محل صورت گرفته است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3mewzpj

درگیری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 1 سرباز ترکیه کشته و 3 تروریست تسلیم شدند

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, مرداد ۰۸, ۱۳۹۰ - 0 comments
درگیری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 1 سرباز ترکیه کشته و 3 تروریست تسلیم شدند
طی درگیری که نیروهای امنیتی ترکیه با میلیتاناهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در منطقه شیمدینلی ترکیه داشته اند متاسفانه 1 سرباز ترکیه کشته شده است.
طی دیروز نیز 3 میلیتان سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان از طریق مرز هابور تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شدند. این 3 تروریست موفق به فرار از کمپهای شمال عراق پ.ک.ک شده اند. این تروریستها 17، 19 و 23 ساله می باشند. مسئولین رده بالای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان بیشتر از جوانان و کودکان  کرد 9-12 ساله برای جذب نیروی خود استفاده می کنند.  
میلیتانهای حزب کارگران کردستان (pkk) به منوال سالهای گذشته از فصول گرم سال برای انجام عملیاتهای تروریستی خود بهترین بهره را می برند. روز و هفته ای نیست که خبر از حادثه تروریستی در روزنامه ها و تلویزیون ترکیه منتشر نشود.
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) طی 27 ساله گذشته حدود 30.000 انسان و شهروند ترکیه اعم از نظامی و غیرنظامی را ترور و قتل عام کرده است.
چند روزی می باشد که نیروهای سپاه پاسداران ایران عملیات وسیعی را بر علیه سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (PJAK) که زیرمجموعه کادر پ.ک.ک می باشد را در کوههای قندیل شروع کرده اند. بنا به اخبار مدیای دولتی ایران از به هلاکت رساندن بیش از 50 عضو و میلیتان پژاک خبر می دهند. 
منبع خبرهای مترجم:
http://tinyurl.com/3qv3vep
http://tinyurl.com/3nyfk8v

مراد کارایالان: اگر ایران حملاتش را به حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک ادامه دهد به ایران حمله می کنیم

Kategori: , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, مرداد ۰۷, ۱۳۹۰ - 0 comments
مراد کارایالان: در صورتی که ایران حملاتش را به حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک ادامه دهد به ایران حمله می کنیم
بنا به اخباری که روزنامه رادیکال ترکیه منتشر کرده است، مراد کارایلان رئیس فعلی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) با بیان اینکه اگر حملات ایران به میلیتانها و کمپهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (PJAK) ادامه یابد جنگ را از ترکیه به ایران خواهیم کشاند از مصاحبه کاراایلان منتشر کرده است.
مراد کارایلان: پروژه ای برای از بین بردن کردها!
کاراایلان حمله به میلیتانها و پایگهای حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) را پروژه مشترک ترکیه وایران برای نابودی و محو کردها خوانده و و بیان داشته است که ایران می خواهد قندیل را فتح کند. کاراایلان ادعا کرده است که ایران 30 هزار نظامی را در ابعاد 30 کیلومتری منطقه گسیل کرده است.
موراد کاراایلان: ایران می گوید قرارگاههای پژاک را بدست گرفته ایم فقط نکته اینجاست که آنها از خط مرزی نیز نگذشته اند.
ایران می خواهد حکومت کردستان عراق را نیز به این پروژه داخل سازد. ایران می خواهد کردها هم دیگر را بکشند و از در این کار حکومت کردستان عراق نیز دستی در آتش دارد. او می گوید نیروهای ایران می خواهند قندیل که کمپهای پژاک و سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) در آن واقع شده است را فتح کند. و این بدان معنی می باشد که حکومت کردستان عراق نیز در این پروژه چراغ سبزی نشان داده است. ایران موی خواهد ما را (پ.ک.ک - پژاک) را بکشد.
او می گوید هواپیماهایی ردیابی که در منطقه پرواز می کنند هواپیماهای ردیابی آمریکا و اسرائیل می باشند که اطلاعات پایگاهای پژاک و پ.ک.ک را برای ترکیه و سپس ترکیه برای ایران بازگو می کند.
او می گوید ایران می داند که اگر حکومت سوره ساقط شود و کردهای سوریه در آنجا قدرت را در دست بگیرند کردهای ایران نیز حکومت ایران را ساقط خواهند کرد و ایران از این می ترسد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3s78g25
طی هفته های گذشته نیروهای سپاه ایران چند میلیتان سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê) را به هلاکت رسانده اند و عملیات نیروهای ایران همچنان ادامه دارد.  
 

كيت آمپرومتری تشخيص بيماری ايدز در دانشگاه اورميه طراحي و ساخته شد

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, مرداد ۰۶, ۱۳۹۰ - 0 comments
كيت آمپرومتری تشخيص بيماری ايدز در دانشگاه اورميه طراحي و ساخته شد
اين كيت توسط 'فرشاد خيري' دانشجوي دكتراي الكتروشيمي دانشگاه اورميه در پژوهشكده زيست فناوري اين دانشگاه، طراحي و ساخته شد.
فرشاد خيري روز پنجشنبه در يك گفت و گوي خبري افزود: اين كيت در مدت سه سال طراحي و ساخته شده و قادر است ويروس بيماري ايدز را در مدت زمان كمتر از 15 دقيقه و در دوره هاي اوليه ابتلا از لحاظ كمي و كيفي تشخيص دهد.
وي گفت: بر خلاف روش هاي موجود در جهان كه قادر نيستند ويروس ايدز را در كمتر از شش هفته از زمان ابتلا تشخيص دهند، در اين روش به دليل استفاده از فناوري نانو و حسايت بالاي آن توانايي تشخيص بيماري در روزهاي نخست وجود دارد كه اين امر فرصت مناسبي را در اختيار محققان پزشكي براي جلوگيري از پيشرفت بيماري، انتقال و حتي درمان آن قرار مي دهد.
وي خاطرنشان كرد: در اين روش با استفاده از فناوري نانو و اتصال نانو ذرات طلا به نانو لوله هاي كربني و همچنين قرار دادن آنتي بادي HIV1 بر روي سطح كيت، ويروس ايدز تشخيص داده مي شود.
وي، استفاده از موم زنبور عسل را به عنوان يك زيست غشاي جديد براي نگهداري آنتي بادي HIV1 در سطح كيت را، از ديگر ويژگي هاي بارز اين روش عنوان كرد.
به گفته وي، اتصال آنتي ژن P24 به آنتي بادي HIV1، اساس روش اندازه گيري در كيت آمپرومتري تشخيص بيماري ايدز است.
خيري اظهار كرد: ساده و ارزان بودن، حسايت بالا، دقت و صحت زياد، بومي بودن تكنولوژي و همچنين قابل حمل بودن آن از مهم ترين مزيت هاي اين كيت است.
نتايج اين روش در معتبرترين مجله علمي الكتروشيمي جهان تحت عنوان 'Biosensors & Bioelectronics' در سال 2011 به ثبت رسيده است.
چاپ مقاله در اين مجله علمي در نوع خود، در دانشگاه اورميه، بي نظير است.
منبع خبر:
http://tinyurl.com/3hnpx9o

نیروهای ایران 21 میلیتان حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) را به هلاکت رساندند

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, مرداد ۰۵, ۱۳۹۰ - 0 comments
نیروهای ایران 21 میلیتان حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) را به هلاکت رساندند
نیروهای سپاه پاسداران ایران طی عملیاتی که از چند روز قبل بر علیه سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan)شروع کرده اند امروز موفق به هلاکت رساندن 21 میلیتان پژاک شده اند.
تلویزون ایران طی اخباری از کشته شدن تروریستهای پژاک (PJAK) خبر داده و از ادامه  عملیات را تا به هلاکت رسیدن آخرین تروریست خبر داده است.
طی عملیات نیروهای سپاه پاسداران ایران در منطقه ساری داش (سردشت فعلی) از نواحی استان آزربایجان غربی 2 نیروی ایران کشته و 2 نفر سرباز نیز زخمی شده اند.
دیروز نیز منابع ایران از درگیری میلیتانهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê) با نیروهای ایران خبر داده بودند که طی این دریگری نیز 35 میلیتان پژاک به هلاکت رسیده بود.
حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (pjak) زیر مجموعه حزب کارگران کردستان (pkk) می باشد و اگر در گذشته این دو نیرو در تقابل هم بودند امروزه برنامه ریزی پژاک در تمامی سطوح نیز از طریق حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) جهت دهی می شود.
منبع خبر مترجم: 
http://tinyurl.com/3tqnesa

نیروهای ایران 35 عضو حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک را به هلاکت رساندند

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, مرداد ۰۴, ۱۳۹۰ - 0 comments
نیروهای ایران 35 عضو حزب حیات آزاد کردستا یا پژاک را به هلاکت رساندند
نیروهای سپاه پاسداران ایران طی عملیاتی که بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) در نوار مرزی خدو با عراق شروع کرده اند موفق به هلاکت رساندن 35 تروریست از پژاک شده اند.طی اخبار منتشر شده چندین تروریست دیگر زخمی و یا سالم تسلیم نیروهای ایران شده اند.
بر اساس اخبار منتشر شه در تلویزیون انگلیس زبان پرس تی وی (Press TV) نیروهای سپاه در عملیاتی موفق به هلاکت رساند شاخحه ایرانی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) یعنی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (pjak) شده اند.
طی این اخبار مشخص شده است که نیروهای سپاه طی درگیریهای که امروز در مناطق صفر مرزی رخ داده است چندین تن از میلیتانهای پژاک زخمی و یا سالم تسلیم نیروهای ایران شده اند. اخباری مبنی بر فرار بسیاری از میلیتانها به همراه زخمی های پژاک به سمت مرزهای داخلی عراق و شهر اربیل نیز منتشر شده است.
سپاه پاسداران در چند روز پیش از بدست گرفتن یکی از کمپهای حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê) در شهر ساری داش(سردشت) آزربایجان غربی نیز خبر داه بودند.
امروز 10 روز ار شروع عملیات نیروهای ایران بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک می گذرد، خبرها حاکی از آن می باشد که 5 هزار نیروی ایران در نقاط  مرز صفر با عراق و ترکیه مستقر شده اند.
طی روزهای گذشته در درگیریهای ایران با میلیتانهای سازمان تروریستی پژاک 4 تروریست به هلاکت رسیده بود. نیروهای ایران تا کنون 7 سرباز و نظامی را از دست داده اتد.
فرمانده سپاه طی نطقی بیان داشت که عملیات سپاه پاسداران تا پاک سازی منطقه از وجود میلیتانها و کمپهای حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) ادامه خواهد داشت.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3wofxtu

دلايل هشت گانه براي انتخاب "تومان" به عنوان واحد پول ملي

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, مرداد ۰۳, ۱۳۹۰ - 0 comments
دلايل هشت گانه براي انتخاب "تومان" به عنوان واحد پول ملي
محمدصادق نائبي- با گذشت 82 سال از رسميت "ريال" به عنوان واحد پول ملي، هنوز عموم مردم و حتي مسئولان از به کارگيري واژه نامأنوس و اروپايي "رئال" يا "ريال" امتناع و در مراودات مالي خود از واحد غيررسمي ولي متداول "تومان" استفاده مي کنند که همين دوگانگي باعث اشتباه، سوءتفاهم و سردرگمي مردم مي شود. آن ها هر گاه قيمتي را به ريال مي‌شنوند بايد به تومان تبديلش کنند.
گردشگران خارجي از دوگانگي واحد پولي گيج مي شوند. اين دوگانگي، يک تلاش ذهني بي‌فايده را بر ايرانيان تحميل مي‌کند که گاهي با خطا همراه است. قرن حاضر نشان داد، واحد پولي 80 ساله "ريال" هيچ گاه نمي تواند جايگزين واحد پولي 800 ساله "تومان" شود و نبايد مجددا اشتباه ديگري در اين موضوع بکنيم."تومان" يک واژه ايراني ترکي به معناي عدد "10.000" است که علاوه بر واحد پولي ايران در 800 سال گذشته، در فرهنگ و ادب و تاريخ ما نيز همواره به جاي عدد ده هزار استفاده شده است. در واحد پولي نيز به خاطر برابري آن با 10.000 دينار چنين نامي را نهاده اند. واحد پولي تومان پس از 7 قرن در سال 1308 توسط رضاشاه منسوخ و واحد نامأنوس پرتغالي اسپانيايي "رئال" يا "ريال" به عنوان واحد پول ملي تعريف شد! اما در اين 82 سال همچنان "تومان" در افواه و اقوال عامه مردم به عنوان واحد اصلي پول کاربرد داشته است. حتي مسئولان نيز که به اجبار و اکراه بايد از واژه فرنگي "ريال" استفاده کنند، بارها در اثر فراموشي يا عادت، از واحد مردمي تومان استفاده کرده اند. در مورد تاريخچه ضرب سکه و واحد پول در ايران، اولين واحد پول ايراني "سکه صد دينار" يا همان "صنار" بود که سلطان محمود غزنوي آن را ضرب کرد و بعدها به "محمودي" معروف شد. دينار واحد پول روم و برگرفته از نام امپراتور روم ديناريوس بود. هم زمان شاهان ساماني ماوراءالنهر سکه هاي نقره اي معروف به "شاهي" را ضرب کردند که ارزش آن نصف محمودي بود. بعدا هزار دينار را "قران" و 10هزار دينار را "تومان" گفتند. شاه عباس سکه 200 ديناري را به نام "عباسي" ضرب کرد اما همان زمان سکه هاي پرتغالي اسپانيايي در ايران به نام "رئال" يا "ريال" متداول شدند که برابر 1175 دينار بود. "رئال" در اسپانيا و پرتغال همان "رويال" در انگليس است که به معناي سلطنتي و شاهي است. نادرشاه نيز سکه "نادري" به ارزش 500 دينار ضرب کرد. رضا شاه ارزش 1175 ديناري را به 1000 کاهش داده و نام واحد پول ملي را "ريال" گذاشت. حال با افزايش تورم و افزايش تعداد صفرها در معاملات روزمره، جا دارد پس از 82 سال مجددا چهار صفر ديگر از واحد پول ملي ريال برداشته و به دلايل هشت گانه اي که در ادامه مي آيد، عنوان "تومان" را روي واحد پول ملي برگزينيم:
1 از نظر بين المللي : برخلاف "ريال" که واژه اروپايي بوده و غير از ايران در چندين کشور مانند عربستان، عمان، قطر، يمن، برزيل به عنوان واحد ملي پول استفاده مي شود، هيچ کشوري داراي واحد پولي "تومان" نيست.
2 از نظر عددي: تومان به معناي 10هزار است. براي همين 10.000 دينار را تومان مي گفتند. اکنون نيز با حذف چهار صفر از پول ملي ريال، مي توان 10.000 ريال را "تومان" ناميد.
3 از نظر عرفي و عامي : قرن حاضر نشان داد ايرانيان واحد پول 800 ساله "تومان" را فداي واحد پول فرنگي "ريال" نمي کنند. حتي کشورهاي همسايه نيز واحد پول ما را تومان مي دانند. بايد به باورها و عادت هاي مردم احترام گذاشت. هرگز مردم ايران مانند فرنگي ها ساعت يک نصف شب را يک بامداد نمي گويند. مردم ايران 800 سال است با واحد پولي "تومان" يا "تومن" عجين شده است و آن را فداي واحد 80 ساله نکرده و نمي کنند.
4 از نظر تاريخي: واحد پولي تومان يا عدد تومان در تاريخ ما سابقه 8 قرني دارد. ما بايد تاريخ و فرهنگ خود را حفظ کنيم. براي نمونه 730 سال پيش رشيدالدين فضل ا... در جامع التواريخ در قسمت داستان غازان خان آورده است: "خواجه شمس‌الدين صاحب ديوان گفت...از هر ده تومان که پادشاه اطلاق فرمود هشت تومان توفير مي‌کنم و به دو تومان بر ولايت برات مي‌کنم".
5 از نظر ادبي: "تومان" غير از واحد پولي در معناي 10.000 جزيي از شعر و ادبيات ما نيز بوده است. براي نمونه اميرخسرو دهلوي که در آستانه هشتصدمين سال تولدش قرار داريم، در مصرعي مي گويد: "به فوجي ده «تومن» زير و زبر کرد" که منظور از 10 تومن، ده تا 10.000 نفر است که همان لشکر 100 هزار نفري است نه واحد پولي.
6 از نظر سياسي نظامي: اصطلاح "تومان" در مسائل نظامي ايران به يک قشون 10 هزار نفري اطلاق مي شد. لذا فرمانده قشون 10 هزار نفري را هم "اميرتومان" يا "تومان باشي"مي گفتند که رجال نظامي و سياسي زيادي در سده هاي گذشته داراي رتبه نظامي "امير تومان" يا "تومان باشي" بوده اند مانند مظفرالسلطنه اميرتومان.
7 از نظر رواني: طبيعي است که با تغيير واحد پولي و رايج شدن اصطلاحي جديد، مردم دچار شوک روحي مي شوند. اين شوک ممکن است به خاطر نگراني از وضعيت مالي و ارزش پول جديد باشد، ممکن است به خاطر خلط با اعداد و ارقام يا اصطلاح هاي سابق (ريال و تومان) باشد يا به هر دليل ديگر. انتخاب پول رايج "تومان" مانند 800 سال گذشته مي تواند آرامش خوبي به جامعه و مردم بدهد.
8 از نظر تجربه : اشتباه رضاشاه در کنار گذاشتن عرف و عادت مردم نبايد تکرار شود. هنوز بعد از هشتاد و اندي سال روزنامه هاي کشور، اقوال وزيران و مديران را اصلاح مي کنند که منظور مسئول تومان بوده است نه ريال! درحالي که اين خطاي 10 برابري يعني 1000درصد خطا! بهتر است به همين عادت 800 ساله مردم تمکين کنيم و تجربه و بن بستي ديگر را نيازماييم.
منبع مقاله:
http://tinyurl.com/3zz3d77

موج دوم حمله ایران بر علیه حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک در کوه قندیل

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, مرداد ۰۳, ۱۳۹۰ - 0 comments
حمله نظامی ایران بر علیه شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در داخل مرزهای ایران به نام حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) که از تاریخ 16 جولای آغاز شده است ادامه دارد.
عملیات نیروهای نظامی ایران بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک وارد مرحله دوم شده است.
بنا به استناد خبری که در روزنامه الزمان عراق منتشر شده است، نیروهای نظامی ایران بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان واقع شده در اطراف قندیل عملیات دومی را شروع کرده اند.
در روزنامه از جای گیری و حمل سلاحهای سنگین نیروهای ایران در تپه های استراتژیک منطقه خبر داده شده است.
در این راستا چندین روستای محلی خالی از سکنه شده است تا به مردم عادی آسیبی نرسد.
مراد کاراایلان: در جبهه جنگی وجود دارد.
رئیس سازمان تروریستی ک.ج.ک  از تمام کردها خواست تا با حمایت همه جانبه از میلیتانهای حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک جواب محکمی به ایران بدهند.
مراد کاراایلان با بیان اینکه در مسافتی 10-15 کیلومتری جنگی رخ داده است، حمایت از نیروهای پژاک (PJAK) را خواستار شد.
بر اساس آخرین خبرها که در سایت دولتی منابع عراق ذکر شده است احتمالاً در بمباران شمال عراق 2 نفر کشته شده اند.
منابع استفاده شد:
http://tinyurl.com/3cbr6eg
http://tinyurl.com/446krfd

حمله تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 3 شهید

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, مرداد ۰۲, ۱۳۹۰ - 1comments
حمله تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 3 شهید
دیشب طی عملیتات تروریستی که از طرف میلیتانهای سازمان تروریستی حزب  کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر ماردین ترکیه صورت گرفته است، میلیتانهای حزب کارگران کردستان با حمله به ژاندارمری 3 کادر نظامی ترکیه را به شهادت رساندند.
این حمله تروریستی در ساعت 23:40 شب در ژاندارمری عمرلی شهر ماردین ترکیه صورت گرفته است. اسامی شهدای ترور شده به صورت زیر می باشد:
ارحان گول از شهر قازی (قاضی) آنتپ، صادیق گوللو از شهر کیریک کاله، علی اوز تورک از شهر قاضی (قازی) آنتپ
امروز طی مراسمی رسمی شهدای ترور شده تشعیع و هر کدام برای مراسم تدفین به شهرهای خود فرستاده شدند.
بعد از انجام این عملیات تروریستی توسط میلیتانهای حزب کارگران کردستان(پارتی کرێکارانی کوردستان) عملیات وسیعی از طرف نیروهای امنیتی ترکیه برای دستگیر کردن تروریستها آغاز شده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3hlm6nt
حزب کارگران کوردستان(pkk) طی 27 ساله گذشته تا کنون 30.000 انسان را ترور و قتل عام کرده است. گروههای رادیکال و تروریست ائتنیکی کردی مثل حزب کارگران کردستان(Partiya Karkerên Kurdistan)، حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) و گروههایی مثل کومله، حزب دمکرات کردستان ایران و ... که تا چند سال پیش به انسان کشی و ترور مشغول بودند به باور راقم این سطور با متغییر شدن اوضاع منطقه آماده نسل کشی چندین گروه ائتنیکی از جمله ترکان ساکن ایران، ترکمانان کرکوک و اربیل، لرها، بختیاریها و ... می باشند.

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) یک بنای شرکت خصوصی را به آتش کشید

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, مرداد ۰۱, ۱۳۹۰ - 0 comments
حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) یک بنای شرکت را به آتش کشید
میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party)دیشب طی ساعت 22:00 با حمله به بنای شرکت خصوصی که در راه شهر جیزره بود با آتش کشیدن شرکت و 3 دستگاه تولید کننده شرکت منطقه را به آشوب کشیدند.
این حملات تروریستی میلیتانهای حزب کارگران کردستان (pkk) برای پروپاگاندا و باج گیری از صاحبان شرکتهای خصوصی موجود در منطقه صورت می گیرد. به همین سبب م یباشد که شرکتهای خصوصی به هیچ وجه در مناطق کرد نشین ترکیه سرمایه گذار نمی کنند، چون باید یا به میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) باج دهند و یا میلیتانهای این گروه رادیکال و تروریستی لوازم و تاسیسات آنها را به آتش می کشند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3zjh6rv
چند صباحی می باشد که سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان از روند اصلاحات و افزایش و برابری حقوق ملی کوردها در ترکیه ناراضی بوده و دست به عملیات تروریستی گسترده در هفته های گذشته زده است که وبلاگ اخبار شهر اورمیه سعی در پوشش خبری چهره واقعی این سازمان رادیکال و تروریستی داشته است. با برابری حقوق ملی ائتنیک کرد در ترکیه بی شک سازمان تروریستی مثل حزب کارگران کوردستان  محکوم به نابودی اند و روند توازن قدرت در منطقه نیز نابودی پ.ک.ک را تسریع می کند. ائتنیک کرد مثل بقیه ملل تحت ستم و محکوم در ترکیه، ایران و ... باید و باید به حقوق انسانی، دمکراتیک، بشری و ... خود با ملل حاکم برسند ولی گروههای رادیکال و تروریستی مثل حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party)، حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) و دیگر گروهای با افکار و اعمال میلیتان ائتنیک کرد با خون و خون ریزی و ترویج خشونت و رادیکالیسم تنها در منطقه خشونت را ترویج داده و سودی برای مردم خود به ارمغان نمی آورند.    

درگیری با میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 1 میلیتان به هلاکت رسید

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, تیر ۲۹, ۱۳۹۰ - 0 comments
درگیری با میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 1 میلیتان به هلاکت رسید
طی درگیری که نیروهای امنیتی ترکیه با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در منطقه آماسیا داشته اند نیروهای ترکیه موفق به هلاکت رساندن 1 تررویست شده اند.
این درگیری در ساعت 22:30 بوقوع پیوسته است. طی این درگیری 1 میلیتان دیگر حزب کارگران کردستان (pkk) به صورت زخمی تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شد.
عملیات جستجوی میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در منطقه ادامه دارد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3oa57bt

دولت کلانشهر شدن شهر اورمیه را پس گرفت / دولت و مجلس به توافق نرسیدند

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, تیر ۲۹, ۱۳۹۰ - 0 comments
دولت کلانشهر شدن شهر اورمیه را پس گرفت / دولت و مجلس به توافق نرسیدند
اورمیه: سه سال از تصویب مصوبه کلانشهر شدن اورمیه می گذرد ولی نه تنها این مصوبه به دلیل غیرقانونی بودن اجرا نشد بلکه به دلیل عدم توافق مجلس و دولت عنوان کلانشهر به بزرگ شهر تغییر نام داد.
به گزارش خبرنگار مهر، وقتی شهرستان اورمیه (Urmia) سال 88 به همراه سه شهر کرمانشاه، رشت و زاهدان با مصوبه هیئت دولت در دور دوم سفر به استان مازندران به عنوان کلانشهر انتخاب شد، مانورهای رسانه ای گسترده ای در این خصوص از سوی مسئولان صورت گرفت مانورهایی که بیم و امیدهای زیادی برای مردم اورمیه در خصوص شتاب فزاینده توسعه یافتگی ایجاد کرد.
با وجود عدم ابلاغ رسمی مصوبه تا کنون نیز برخی مسئولان اورمیه از عنوان کلانشهر استفاده می کنند در حالی که بنا بر اعلام اعضای شورای شهر ارومیه تاکنون نه تنها اعتبار ویژه کلانشهر به اورمیه اختصاص داده نشده بلکه اورمیه از کلانشهر به بزرگ شهر تغییر نام یافته که به دلیل نبود تعریف مشخص از بزرگ شهر در قانون هیچ مزیتی شامل این شهرستان نمی شود.
این درحالی است که مسئولان محلی اورمیه و حتی رسانه های استان نیز با وجود عدم ابلاغ رسمی در خصوص کلانشهر شدن اورمیه و غیرقانونی بودن این امر هنوز اصرار بر استفاده از این عنوان نمایشی و تبلیغاتی به صورت وسیع که تاکنون هیچ سود و منفعتی در جهت توسعه یافتگی ارومیه نداشته دارند، اصرارهای بی فایده که تاکنون نیز ثمری درپی نداشته است.
اورمیه با بیش از 980 هزار نفر جمعیت مرکز استان آزربایجان غربی است که با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آزربایجان و از قسمتی با کشور ارمنستان مرز مشترک دارد از جایگاه بالایی در بین مراکز استانهای کشور به دلیل شاهراه ارتباطی ایران با اروپا برخوردار است که این موراد توجه مسئولان به خصوص نمایندگان ارومیه برای احیا این جایگاه در سطح ملی را طلب می کند.
دولت و مجلس در کلانشهر بودن اورمیه اختلاف دارند
عضو شورای شهر اورمیه در گفتگوی خبری با بیان اینکه دولت و مجلس در کلانشهر بودن اورمیه اختلاف دارند اظهارداشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت مبنی بر کلانشهر شدن شهرستان ارومیه این شهر درردیف کلانشهر ها قرار گرفت که امسال این موضوع با مخالفت نمایندگان مجلس مواجه شد.
لطیفه مبین از ابتدای انتخاب شهر اورمیه (Urmiye) به عنوان کلانشهر مخالفت های بسیاری وجود داشت که اختصاص نیافتن بودجه دولتی در سال 89 به این شهر از جمله این مخالفت ها بودند اما شورای شهر اورمیه در مقابل این موضع گیری ها مقاومت می کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اورمیه اظهار داشت: نتیجه این مخالفت ها تبدیل شهرستان اورمیه از کلانشهر به بزرگ شهر بر اساس مصوبه مجلس بود در حالی که هم اکنون این شهر با استناد به مصوبه دولت کلانشهر است.
وی همچنین با انتقاد از نادیده گرفتن اقدامات شورای شهر اورمیه (Orumiyeh) در توسعه این شهر گفت: تا کنون طرح های مختلفی از سوی این نهاد به بهره برداری رسیده است و اکنون طرح های عمرانی مختلفی در دست انجام قرار دارد در حالی که افتخار متولی بودن این طرح ها نصیب دستگاههایی می شود که کمترین نقش را در اجرای آن داشتند.
شهرداری اورمیه
عضو شورای شهر ارومیه ادامه داد: ناشناخته بودن اقدامات مجموعه شهرداری در توسعه شهر اورمیه باعث شده است مردم اعتماد کمتری به این مجموعه داشته باشند و از پرداخت عوارض خودداری کنند.
مبین بیشترین هزینه اجرای طرح تقاطع غیر هم سطح قویون را مربوط به آزاد سازی املاک اطراف این طرح دانست و یادآور شد: آغاز عملیات اجرایی این طرح بدون برنامه ریزی و انجام آزادسازی ها افزایش نجومی قیمت املاک اطراف این طرح را موجب شده است به طوری که تا کنون 200 میلیارد ریال هزینه شده است ولی هزینه عملیات عمرانی کل طرح 120 میلیارد ریال است.
کلان شهر اورمیه به بزرگ شهر تغییر یافت/ مایه آبرو ریزی اورمیه است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با ابراز تاسف تشدید به دلیل پس گرفتن مصوبه کلانشهر شدن اورمیه و تبدیل آن به بزرگ شهر گفت: متاسفانه امروز بعد از سه سال تبلیغات رسانه ای در خصوص کلان شهر شدن اورمیه شاهد اتفاق نامبارک هستیم که شهر اورمیه به بزرگ شهر تغییر نام یافته که این برای شهر اورمیه باعث آبروریزی است .
محمد حضرت پور با بیان اینکه رکود بازار اقتصادی کشورها متوجه شهرداریها نیز شده و شهرداری ارومیه هم مستثنی از این موضوع نمی باشد بیان داشت: از سوی دیگر محدودیت های قانونی که به لحاظ برخی بی توجهی های قانونگزاران متوجه شهرداریها می شود تا جایی که افکار عمومی وظایف شهرداریها را فقط سرکیسه کردن مردم می دانند.
مصوبه کلانشهر شدن اورمیه غیرقانونی و کارشناسی است
وی در پاسخ سئوالی در خصوص علت عدم اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت در خصوص کلانشهرشدن اورمیه (Urumiye) گفت: متاسفانه وقتی مصوبه هیئت دولت بدون کارشناسی و غیرقانونی باشد تبعات و آثارزیادی در پی دارد.
حضرت پور با بیان اینکه مصوبه کلانشهر شدن اورمیه مغایر با قانون مجلس است اظهارداشت: در قانون مجلس اطلاق کلانشهر تنها برای مراکز استانی که دارای جمعیت بیش از یک میلیون نفر هستند مجاز است در حالی که در مصوبه ای که به تصویب هیئت دولت رسیده اورمیه و شهرهایی که شامل این مصوبه شده اند شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت هستند.
وی ادامه داد: در این راستا دولت برای جبران این نقیضه این شهرها از کلانشهر به بزرگ شهر تغییر نام دارد که در واقع هیچ مزیتی برای شهرهای فوق با این تغییر نام اختصاص نمی یابد.
حضرت پور استفاده از اعتبارات کلان کشور با هدف توسعه شبکه حمل و نقل ریلی را از مهمترین مزایای کلانشهر شدن عنوان و اعلام کرد: متاسفانه با تبدیل ارومیه به بزرگ شهر هیچ اعتبار و مزیتی به این شهر اختصاص نیافته است.
ارومیه شهری با گرفتاریهای بسیار
بزرگ شهر شدن اورمیه نیز وجهه قانونی ندارد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه در قانون مجلس شورای اسلامی تعریف مشخص و خاصی در خصوص بزرگ شهر وجود ندارد بیان داشت: تبدیل اورمیه به بزرگ شهر نیز هیچ مزیتی برای این شهرستان نسبت به سایر شهرستانهای مبنی بر تزریق اعتبار و امکانات ندارد.
حضرت پور با تاکید بر اینکه شهراورمیه با 2500 هکتار وسعت و با در نظر گرفتن شهرک  گلمان با 7600 هکتار محدوده قانونی باید پاسخگوی نیازهای شهر و مردم باشد خاطرنشان کرد: این در حالی است که فقط بودجه سازمان مدیریت پسماند شهرداری 16 میلیاردو 500 میلیون تومان برای سال 90 تصویب شده است.
وی با تاکید بر استاندارد سازی الگوی صحیح برای بودجه ریزی شهرداریها اضافه کرد: در حالیکه در ماده 174 تاکید بر ایجاد درامدهای پایدارتوسط شهرداریها شده اما از سوی دیگر بحث کاهش عوارض و نوسازی وجود دارد و این ناشی از عدم تکامل در حوزه قانونگذاری ها است که از یک سو انتظار افزایش درآمد پایدار دارند و از سوی دیگر با وضع قانون های دست و پا گیر شهرداریها را متوجه مشکلات بعدی می کنند.
رئیس کمیسیون مالی و بودجه شورای شهر اورمیه با بیان کاهش آمار صدور پروانه های ساختمانی افزود: در حالیکه عمده درآمد شهرداری از قبل فروش خدمات است اما به جهت پایئن آمدن آمار صدور مجوزهای ساختمانی متاسفانه نمی توانیم بودجه پیش بینی شده را وصول کنیم و از طرفی هیچ مکانیزمی برای وصول عوارض پیش بینی شده و مطالبات سازمانها به شهرداری در بودجه سازمانها بدهکار پیش بینی نشده لذا این مطالبات بدون هیچ اقدامی مسکوت می ماند بنابراین لازم است این موضوع به طور جد پی گیری شود .
*********
با توجه به موقعیت فراملی شهر اورمیه (Urmu) به عنوان مرکز استان که با سه کشور مهم منطقه نیز هم مرز است و ظرفیت ‌های بی ‌نظیر فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و صنعتی را دارا بوده این شهر می ‌تواند در هرم توسعه کشور جایگاه ویژه داشته باشد که لازم است مسئولان و نمایندگان استان برای تسهیل و رسیدن به جایگاه این شهر در اسناد توسعه نهایت تلاش خود را انجام دهند.
شهر اورمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 15 مرد را به عنوان شهردار به خود دیده است؛ سردار سرلشکر شهید مهدی باکری، رضا بنی‌هاشم، میرقدیر ساداتی، فریدون انتظاری، عبدالحسین طاهر مرام، محمد اشرف ‌نیا، محمدعلی صمدی، نصرت صمدزاده، کریم ژاله فروزان، رضا عبدالهی، رسول کشت ‌پور، نقی کریمی، چنگیز اکبری، رضا عبدالهی و ابراهیم بازیان افرادی هستند که سکانداری مدیریت شهری اورمیه را به عهده داشته‌ اند.
گزارش: سکینه اسمی

منبع خبر:
http://tinyurl.com/3q9y3a5

عملیات نیروهای ایران بر علیه حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک ادامه دارد

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, تیر ۲۸, ۱۳۹۰ - 0 comments
عملیات نیروهای ایران بر علیه حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک ادامه دارد
عملیاتی که در شمالی غربی و خطوط مرزی بین ایران – عراق بر علیه سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) آغاز شده است ادامه دارد.
محمد پاک پور رئیس نیروهای زمینی سپاه پاسداران ایران از وارد ساختن ضربه سختی به نیروهای و کمپهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک  که زیر شاخه حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در ترکیه می باشد را بازگو کرده است.
پاک پور از حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک به عنوان سازمان تروریستی و مخل آسایش و امنیت مردم منطقه یاد کرده و حمایت قدرتهای بزرگ را از این سازمان رادیکال و تروریستی خاطر نشان ساخته است.
او همچنین پژاک را تهدیدی برای امنیت دو کشور عراق و ایران خوانده است.
پاک پور با یبان اینکه با وجود سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê) مردم منطقه از لحاظ مادی عقب مانده اند را خاطر نشان ساخته است و ترور و تروریسم را عامل مهمی در عقب ماندگی منطقه عنوان کرده است.
عملیات سپاه پاسداران ایران بر علیه کمپ ها و پایگاه های سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (PJAK) از روز شنبه آغاز شده و تا کنون ادامه داشته است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3mhej2c

پروفایل حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, تیر ۲۸, ۱۳۹۰ - 0 comments
برای اولین بار تحقیقی علمی در مورد سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در ترکیه صورت گرفته است، یعضی از نتایج این تحقیق آکادمیک را با هم مرور می کنیم.
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک که آخرین حمله تروریستی اش را چند روز پیش انجام داد و منجربه کشته شدن 13 سرباز ترکیه شد (ترجمه این خبر در وبلاگ شهر اورمیه منتشر شده) اولین عملیات تروریستی اش را در سال 1984 انجام داد. از حمله تروریستی اروح تمامً 27 سال گذشته است. حالا این حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک چه کسی و چه سازمانی می باشد؟ برای اولین بار به این سوال به صورت تحقیق آکادمیکی جواب داده شده است. این تحقیق در سال 2009 از طرف ژنرال ارتش ترکیه مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته در کتابی که همین ژنرال به رشته تحریر در آورده است نیز به آن اشاره شده است.
روزنامه وطن ترکیه به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده است و طبیعتاً قسمتی از آن ها را منتشر ساخته است.
متوسط سن رفتن به کمپ ها و کوه 15 سال
از مهمترین نتایج تحقیق می توان به این مورد اشاره کرد که ارتباط زیادی با کودکان و نوجوانان دارد. بیشترین تعدادی که به سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (pkk) ملحق شده اند سنی 15 تا 17 ساله داشته اند. در مورد کودکانی که به پلیس سنگ می اندازند نیز مبحثی گنجانده شده است. در تحقیق آمده است که اگر کودکی 15 ساله برادر و یا خواهر خود را از دست داده است باید حداقل 2 سال مورد پروپاگاندای حزب کارگران کردستان قرار بگیرد تا ائدولوژی انتقام و نفرت در او زاده و شکل گیرد. این پروپاگاندا از سن 13 سالگی شروع می شود. کودکان 13-15 ساله ی که به پلیس سنگ می اندازند از اولین موارد ملح شوندگان به کاردهای حزب کارگران کردستان می باشند. اگر ارتباط بین این کودکان و پ.ک.ک قطع شود مهمترین منبع انسانی حزب کارگران کوردستان از بین می رود.
شهرهای بزرگ  به مانند شعب سربازی عمل می کنند.
با توجه به نتایج این تحقیق علمی کادر حزب کارگران کردستان را طیفی 61% از ترکیه و 39% از خارج از مرزهای ترکیه تشکیل می دهند. در کشور ترکیه شهر استانبول با 20% جزء اولین تطمیع کنندگان کاردهای حزب کارگران کردستان می باشد. روزنامه نگار روزنامه وطن این مورد را چنین شرح می دهد: حزب کارگران کوردستان شهرهای بزرگ را به مانند شعب سربازی اجباری استفاده می کند. به مانند مثال اشخاصی که از شهر ازمیر ترکیه به کادر حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) ملحق می شوند رقمی بسیار ناچیز و در حدود 6% می باشد.
واقعیت شهر حکاری ترکیه
شهر دیاربکر ترکیه با ملحق شدن 17 درصدی رتبه های بعدی می باشد. شهر ماردین 12% و شهر حکاری 9% تامین کننده کادر سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان می باشد. در مورد حکاری می توان گفت که در سال 2009 که جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر داشته است ملحق شده گان ه پ.ک.ک رقمی بالغ بر 9% را تشکیل می دهند. در دیرگ سو شهر دیاربکر ترکیه که در همان دوران جمعیتی بالغ بر 1 میلون 500 هزار نفر داشته است 17% کادر حزب کارگران کردستان را تشکیل داده است. با توجه به نتایج تحقیق می توان گفت که از نظر جغرافیایی شهر حکاری به صورت ایزوله شده می باشد. به سبب جغرافیای بسته حکاری این نتایج کسب شده است. یکی از دیگر سببهای این موضوضع نیز انتگراسیون حکاری با ایران، عراق می باشد.
زنان 9.5 سال عمر می کنند.
به طور میانگین شخصی که به کادر حزب کارگران کردستان در کوه ملحق می شود 7 سال عمر می کند. برای زنان این مدت 9.5 سال و برای مردان 6.9 سال می باشد. متوسط سن مرگ در حزب کارگران کردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) حدود 26.3 سال می باشد. علت مرگ هم درگیریها و سختی زندگی در کوه می باشد.
زنان از شهر مادرین ملحق می شوند.
بیشترین تعداد ملحق شوندگان زن حزب کارگران کوردستان از شهرهای مادرین و حکاری ترکیه می باشد. شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی یکی از عوامل عمده ملحق شدن زنان این منطقه می باشد.
به طور میانگین 11% از کادر حزب کارگران کردستان را زنان تشکیل می دهند و از هر 5 نفر یک نفر خارجی می باشد. به طور متوسط 25% کادر حزب کارگان کوردستان(Kurdistan Workers' Party) خارجی می باشد که 47% تابعیت ایران، 39% تابعیت سوریه، 10% تابعیت عراق و 3% تابعیت اروپا را دارند.
برای این تحقیق آکادمیک که 2 سال به طول انجامیده است 461 عضو حزب کارگران کردستان مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته اند. در آن دوره جمعیت کادر حزب کارگران کوردستان حدود 5 هزار نفر بوده است که حدود 8 مدل برای این جمعیت با توجه به مطالب منتشر شده بیان شده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3gzs32j

شهر اورمیه و دیگر مناطق ملی ترک نشین و اعمال غیر اخلاقی و نژادپرستانه گروههای کرد

Kategori: , , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, تیر ۲۷, ۱۳۹۰ - 0 comments
شهر اورمیه و دیگر شهرهای غرب آزربایجان و اعمال غیر اخلاقی و نژادپرستانه گروههای کرد
مهران باهارلی
اورميه نماد همزيستي اقوام و مذاهب گوناگون كشورمان نيست، همانطور كه سنندج و بوكان و ... نماينده همچو چيزي نيستند. اورميه شهري ترك و آزربايجاني است كه در سالهاي اخير عده اي كرد بدان مهاجرت كرده اند. مهاجرت اين عده به اورميه هويت آزربايجاني اين شهر و هيچ شهر ديگر آزربايجان از ماكو تا سنقر را تغيير نمي دهد. چنانكه مهاجرت كردها به استانبول اين شهر را شهري كردستاني و مهاجرت تركها به برلين اين شهر را تركيه اي و يا مهاجرت پاكستانيها به لندن اين شهر را پاكستاني نمي كند
حتي اگر با مهاجرت كردان و تغيير دموگرافي منطقه، صد درصد شهر اورميه و ديگر شهرهاي آزربايجان از ماكو تا سنقر كرد زبان شوند، باز كوچكترين تغييري در تعلق اين شهرها به آزربايجان بوجود نخواهد آمد.
اگر به فرض محال روزي قرار به همه پرسي در باره تعلق شهري از آزربايجان به آزربايجان باشد، اين همه پرسي اولا بايد در باره همه شهرهاي كردستان و .... نيز انجام شود و ثانيا صرفا اهالي بومي شهرها و متولدين اين شهرها قبل از انقلاب اسلامي در آن بايد شركت كنند و نه مهاجرين. اين همان فرمولي است كه كردان خواستار اجراي آن در كركوك شدند و اهالي عرب مهاجرت كرده به كركوك در دوره رژيم بعثي را مجاز به شركت در همه پرسي ندانستند.
مرزهاي آزربايجان سياسي همان مرزهاي آزربايجان ائتنيك در سالهاي ١٩٠٥-١٩٠٦ است و قابل همه پرسي آنهم پرسيدن از كردان مهاجر در دهه هاي اخير نيست.
حتي اگر به فرض محال روزي همه جمعيت شهر اورميه و ديگر شهرهاي آزربايجاني از ماكو تا سنقر، صد در صد كرد شود، باز چيزي تغيير نمي كنيد. اينها همه و بلا استثنا شهرهائي آزربايجاني اند و آزربايجاني نيز خواهند ماند. همانگونه كه هرگز و ابديا شهرهائي كردستاني نخواهند شد.
مناطق تاريخا كردنشين استان آزربايجان غربي (در خارج شهرهاي آزربايجان) نيز تنها و تنها در صورتي مي توانند كردستان و يا متعلق به كردستان ناميده شوند كه مناطق فعلي و قبلي تاريخا ترك نشين استانهاي كردستان و كرمانشاهان همزمان از طرف ناسيوناليستهاي كرد، آزربايجان ناميده شوند و متعلق به آزربايجان اعلام گردد.
كردستان سازي شهرهاي آزربايجان و در راس آنها اورمييه از طرف ناسيوناليستهاي افراطي كرد، دمیدن به طبل جنگ و تهدید به نسل کشی و زمینه سازی برای پاکسازی قومی و مذهبی تركها در آینده خیالی كردهاي توسعه طلب يعني هنگامي که به اصطلاح حکومت مستقل كردستان بزرگ تشکیل شود است. اما دوره پاکسازی های قومی و مذهبی بسر آمده، دوره برقراری دمکراسی و پیشرفت اقتصادی و شکوفائی فرهنگی است. شما با انكار تركها و آزربايجان راه به جائي نخواهيد برد. ما اين فيلم را در كركوك قبلا ديده ايم. اما اورميه، كركوك نيست كه كردها بتوانند براحتي آن را ببلعند. اورمييه هنوز خاطرات كشتارهاي متوالي اهالي ترك بي دفاع خود از دوره شيخ عبيدالله در زمان ناصرالدين شاه و از طرف افراطيون مسلح آسوري و كرد و ارمني را در آغاز همين قرن را بياد دارد.
 اورميه در درجه اول شهري آزربايجاني است، ذكر نكردن و مخفي نمودن اين حقيقت مسلم تاريخي و سياسي، نژادپرستي خالص و قوميتگرائي افراطي كردي و فارسي است. چشم داشتن به مناطق ملي همسايه، از جمله كردستاني نشان دادن شهرهاي آزربايجان، دشمني با برادري و برابري دو ملت ترك و كرد و نيز دعوت به جنگ افروزي است
البته توسعه طلبي ارضي كردي و چشم داشت قوميتگرايان افراطي كرد به اراضي ترك نشين و آزربايجاني را نبايد محدود به تروريسم كردي كرد. هرچند اين بيماري توسط سازمان تروريستي پ.ك.ك در سالهاي اخير به داخل ايران وارد شده باشد.
شهر اقوام و مذاهب و برادري و خواهري و ايراني ناميدن اورميه و نقده و ... كه از طرف كردهاي افراطي به ميان انداخته مي شود يعني آبكي كردن هويت آزربايجاني اين شهرها و تدريجا نفي آن. اين تاكتيك همزمان با تراشيدن هويتي كردستاني براي اين مناطق آزربايجاني و تشويق مهاجرت كردان به اين مناطق انجام مي گيرد تا شايد در لحظه موعود ، با رفراندم و يا نيروي قهريه و عمدتا توسط همان كردان نومهاجر به اين شهرهاي آزربايجاني آنها تسخير و به منطقه ملي كردستان الحاق شوند.
اين دقيقا همان سناريوئي است كه در جلوي چشمان همه جهانيان در كركوك و ديگر شهرهاي توركمان نشين عراق در حال پياده شدن است.
اما مطلب ساده است. مرزهاي مناطق ملي آزربايجان و كردستان مشخص است و با مهاجرت سالهاي اخير تغيير نمي كند. حتي اگر صد درصد اهالي اورميه و ماكو و نقده و سنقر و بيجار كرد و كرد زبان شوند، اينها شهرهائي آزربايجاني با جمعيت اقليت كرد خواهند بود. هيچ شهر و مركز آزربايجاني قابل الحاق به كردستان نيست و شهرهاي آزربايجاني ملحق شده به استانهاي كردستان و كرمانشاهان نيز مي بايد به تركيب اداري آزربايجان باز گردانده شوند. سپس حقوق اقليت كرد در آزربايجان ائتنيك و اقليت ترك در كردستان ائتنيك با عقد قراردادهاي دو جانبه تضمين شود.
يكي از حرفهاي صحيح گروههاي كرد اين است كه زمان نژادپرستي و زبان تهديد به سر آمده است. اما متاسفانه خودشان هم اسير نژادپرستي هستند و هم زبان تهديد را بكار مي برند.
تركهاي ساكن در ايران فقط چند سال است كه بيدار شده اند و آنهم نه به طور كامل، يعني اينكه گروههاي كرد نبايد از وضعيت بي خبري توده ترك سو استفاده كنند و بايد به نقشه كشيهاي مسخره پايان دهند، زيرا قرار نيست حتي يك وجب از خاك آزربايجان ائتنيك نه به فارسها و نه به كردها پيش كش شود. مهاجرت گروههاي ملي، مرزهاي مناطق ملي را عوض نمي كند، گروههاي افراطي كرد اين را براي يكبار و هميشه بايد ياد بگيرند.
اينكه سياست تركيه در مقابل كردها را براي سركوب و محكوم كردن تركهاي ايران كه خود قرباني مشابه همان سياستها هستند و به عنوان سلاحي در جنگ رواني بر عليه تركهاي آزربايجان جنوبي بكار برد، كاملا رفتاري نژادپرستانه است. و اين در حالي است كه ما سياستهاي كردهاي عراق را كه سرزمين آبا و اجدادي توركمانان اين كشور و مخصوصا كركوك را خيال دارند به كردستان الحاق كنند به پاي كردهاي ايران نمي نويسيم.
همينطور سو استفاده گروههاي كرد از وجود مزدوران ترك در بدنه دولت جمهوري براي محكوم كردن تركهاي ايران هم رفتاري نژادپرستانه است. اين تركهاي مزدور كه ما آنها را مانقورت مي ناميم معادل همان هائي هستند كه كردها در ميان خودشان جاش مي نامند. از وجود مانقورت همانقدر ملت ترك مسئول است كه از وجود جاش ملت كرد مسئول است. وجود مانقورت ترك نمي تواند به توسعه طلبي كردي و كردستان نشان دادن شهرهاي ترك و آزربايجاني حقانيت دهد
سركوب كردها در ديگر كشورها دليل و مجوزي براي توسعه طلبي ارضي كردي و كردستان ناميدن سرزمين ملي آزربايجان نمي شود. همانطور كه هولوكاست بر عليه خلق يهود مجوزي به آنها براي الحاق سرزمينهاي كرانه غربي فلسطين به اسرائيل نمي دهد.
ما از مبارزه ملي كردهاي ايران حمايت مي كنيم به شرطي كه دست از زبان نژادپرستانه و تهديد آميز بردارند و با سرزمين تاريخي كردستان ائتنيك مشغول باشند و به داخل كردن شهرهاي ترك نشين و آزربايجاني در نقشه هاي كردستان بزرگ خود پايان دهند. مهاجرت كردها به مناطق آزربايجاني در دهه هاي خير مرزهاي آزربايجان را كوچكتر و مرزهاي كردستان را بزرگتر نمي كند.
همچنين اگر گروههاي كرد واقعا به برادري دو ملت ترك و كرد اعتقاد دارند اول بايد مساله اراضي ترك نشين و آزربايجاني در استانهاي كردستان و كرمانشاه را مطرح كنند و از ضرورت الحاق اين مناطق به آزربايجان دفاع نمايند تا وجود حسن نيتشان براي مردم ترك اثبات شود. آنوقت ما هم از ضرورت الحاق مناطق كردنشين استان آزربايجان غربي در سالهاي تاسيس رژيم پهلوي به كردستان دفاع خواهيم كرد. و در همه حال شهرهاي مهاجر پذير آزربايجان كه شاهد ورود جمعيت كرد پس از تاسيس رژيم پهلوي بوده اند، الان جمعيت كردشان چقدر باشد فرقي نمي كند، ابديا جز آزربايجانند و كردستان ناميدن آنها نژادپرستي، توسعه طلبي و جنگ افروزي است.
جريانات و گروهاي سياسي كردي امروز دقيقا دست بر روي چيزهائي گذاشته اند كه نه تنها جمهوري اسلامي، بلكه همه بازيگران بدخواه منطقه اي و بين المللي بدنبال آنند. بنده قطعا اعتقاد دارم نيروهاي كردي به جاي پخش نقشه ها و مقالات و اخباري كه در آنها شهرهاي تاريخي آزربايجان و ترك مانند ماكو، خوي، سلماس، اورميه، سولدوز، تيكان تپه، سايين قالا تا بيجار و قروه و ياسوكند و سنقر و ... كردنشين و كردستاني نشان داده مي شوند و پخش وسيع آنها در داخل و خارج، فعلا بهتر است مبارزه خود را معطوف به جمهوري اسلامي بكنند.
نيروهاي كردي يكبار و براي هميشه مي بايست از كردستان ناميدن شهرهاي آزربايجاني و ترك نشين كه در دهه هاي اخير پذيراي مهاجرين كرد بوده اند دست بردارند.
سوء استفاده كردان از سازمان نيافتگي سياسي تركان در منطقه و آسيميله شدن آنها، امري غيراخلاقي است.
نيروهاي سياسي كرد، صرفا به نيت گسترش محدوده ارضي كردستان روز بروز سرزمينهاي تازه تري از مسكن تركهاي آزربايجاني را كردستان اعلام مي كنند. اين حادثه نه فقط در مناطق ترك نشين استانهاي آزربايجان غربي، كردستان، كرمانشاهان، همدان و آزربايجان شرقي و خراسان اتفاق مي افتد بلكه در شمال شرق تركيه، در عراق، در سوريه و حتي در لاچين جمهوري آزربايجان نيز روز بروز مراكز جمعيتي جديدي مسكون توسط تركهاي آزربايجاني از سوي نيروهاي كردي به عنوان كردستان اعلام مي شود.
من معتقدم كه لازم است ما منطقی رفتار کنیم و بار دیگر مردم خود را به کشتن ندهیم .
نيروهاي كردي بايد نخست حسن نيت خود را نشان دهند، آنها مي بايست
اولا از كردستان نشان دادن مناطق آزربايجاني (ماكو، اورميه، خوي، سلماس، تا بيجار، ..) بالكل دست بردارند.
دوما مساله مناطق كرد نشين پيش از آغاز دوره پهلوي در آزربايجان غربي را همواره همزمان با مساله مناطق ترك نشين استانهاي كردستان و كرمانشاهان مطرح كنند. هر آنچه را كه براي اين مناطق كرد نشين پيش از به كار آمدن سلسله پهلوي مي خواهند از جمله الحاق به كردستان، براي مناطق ترك نشين دو استان كردستان و كرمانشاهان و از جمله الحاق آنها به آزربايجان را نيز بخواهند
و سوما صريحا اعلام كنند كه مهاجرت كردها به مناطق آزربايجاني و ترك نشين، در دوره پهلوي و جمهوري اسلامي، حتي اگر منجر به كردنشين شدن آنها در حال حاضر نيز شده باشد، منجر به كردستان شدن اين نواحي نمي شود. همانگونه كه مهاجرت تركان در قرن بيستم به اقصا نقاط ايران باعث آزربايجان شدن اين نقاط نمي گردد. اين اولين اقدام در راه اعتمادسازي و از بين بردن جو كينه و دشمني است.

ایران یکی از مواضع حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک را گرفت

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, تیر ۲۷, ۱۳۹۰ - 0 comments
سایتهای ایران از بدست گرفتن یکی از مواضع سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) خبر می دهند.
نیروهای سپاه پاسداران ایران طی عملیاتی که بر علیه مواضع حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (PJAK) که زیر مجموعه حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) می باشد انجام داده اند موفق به هلاکت رساندن چند تروریست از میلیتانهای پژاک و گرفتن یکی از مواضع این گروه رادیکال و تروریست خبر داده اند.
اخباری که در مدیای ایران در مورد این حوادث درج شده است خبر از این می دهد که نیروهای سپاه در شهر ساری داش (سردشت کنونی) در نزدیکی مرز عراق و در نقطه صفر مرزی به چندین پایگاه سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê) حجوم برده اند. یکی از کمپهای معروف پژاک در نقطه صفر مرزی به نام مروان می باشد که به گفته مدیای دولتی ایران به دست نیروهای سپاه پاسداران افتاده است.
نیروهای سپاه پاسداران تا 50 کیلومتری مرز ایران – عراق موفق به پاک سازی پایگاهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) شده اند.
اخباری مبنی بر به هلاکت رسیدن چندین میلیتان پژاک در مدیای ایران نیز منتشر شده است.
منبع خبر مترجم:
 http://tinyurl.com/64l9rx6

پنج میلیتان حزب حیات آزاد کردستان(پژاک) به هلاکت رسید

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, تیر ۲۶, ۱۳۹۰ - 0 comments
طی درگیری که نیروهای ایران با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان (Free Life Party of Kurdistan) که زیر مجموعه حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) و شاخه داخل ایران آن می باشد صورت گرفته است نیروهای ایران موفق به هلاکت رساندن 5 میلیتان پژاک شده اند.
طی خبری که در ارگان رسمی ایران منتشر شده است طی درگیری که در شهر ساری داش (سردشت) که شهری در استان آزربایجان غربی می باشد صورت گرفته است نیروهای سپاه پاسداران ایران طی عملیاتی که از دیشب تا به امروز ادامه داشته است موفق به هلاکت رساندن 5 تروریست از میلیتانهای حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê) شده اند.
طی اخبار منتشر شده 1 تن از نیروهای ایران نیز در درگیری شهید شده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6b4uc82
حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) در مناطق غرب آزربایجان به ترور و یاغی گری مشغول می باشد. این سازمان رادیکال و تروریستی زیر مجموعه پدر خوانده خود در ترکیه یعنی حزب کارگران کوردستان  یا پ.ک.ک می باشد. تعدد ترورها و قتل عام های این سازمان رادیکال و تروریست تاکنون از سوی ارگانهای ذیربط دولتی بازگو نشده است ولی بی شک تعدد ترورهای این گروه رقم دهشتناکی خواهد بود.

حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) : در سینه ها آتشی بیاندازید که آثارش معلوم باشد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, تیر ۲۶, ۱۳۹۰ - 0 comments
دستور ترور 13 شهید ترکیه طی  چند روز گذشته را گروهی از داخل حزب کارگران کوردستان(Kurdistan Workers' Party) به نام شاهین ها داده اند.
بر طبق اخباری که در روزنامه ملی صاباح ترکیه درج گشته است حداثه تروریستی که منجربه کشته شدن 13 سرباز ترکیه شد از سویی گروهیی داخل سازمانی به نام شاهین ها صورت گرفته است. جمیل باییک و مصطفی کاراسو با بیان اینکه آتشی در دلها بیاندازید که ردپایش معلوم باشد،  از پیدایش و هدفدهی جدیدی در درون سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان(pkk) خبر داد.
جمیل باییک و مصطفی کاراسو از اعضای مهم گروه شاهین ها می باشند. بر اساس اخباری که از دستگاههای امنیتی ترکیه منتشر شده است حزب کارگران کوردستان(Partiya Karkerên Kurdistan) که طی چند هفته گذشته مبادرت به دزدیدن و گروگانگیری چندین نفر غیر نظامی و 2 نفر نظامی مبادرت ورزیده بود اهداف پشت پرده از این گروگانگیریها تنها گذاشتن تله برای انجام عملیات تروریستی در سطح وسیع به مانند آنچه که سبب کشته شدن 13 شهید شد بوده است.
تعداد میلیتانهای حزب کارگران کردستانی (Kurdistan Workers' Party) که در عملیات تروریستی که در وبلاگ اخبار اورمیه نیز به طور مفصل ترجمه و منتشر شده است شرکت داشته اند 30-40 نفر تخمین زده شده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6f773jg
متاسفانه گروههای سیاسی کرد طی 30 ساله گذشته از ترویج خشونت، ترور و تروریسم و به قولی انسان کشی حمایت آشکار و یا پنهانی وسیعی کرده اند زاده شدن گروههای رادیکال و تروریست مثل حزب کارگران کردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان)، حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê) و چندین گروه رادیکال و تروریستی که از گروه ائتنیکی کورد می باشد دلیل محکمی بر این ادعا می باشد. ترور و تروریسم تعریف مشخصی دارد، هر چند که به سبب بسیاری از مسائل سیاسی و توازنهای قدرت منطقه ای همیشه بازیچه ترو و تروریسم به عنوان کارت بازی بر علیه کشورها و اجتماعات مشخصی جهت دهی و تغذیه شده است. به طور مثال چند صباحی  می باشد که حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) که زاده و زیر گروه پ.ک.ک می باشد توسط چندین گروه از پان ایرانیستها و راسیستهای فارس خارج نشین به عنوان یک گروهی تروریستی نه بلکه به عنوان گروه صلح طلب معرفی و تبلیغ میشود تا جائیکه رسانه ضد ترک و آزربایجانی مثل بی بی سی فارسی نقش وکیل مدافع این گروه رادیکال و تروریستی را ایفا کرده و اقدامات و بیانیه های این گروه رادیکال را منشتر می کند و یا علیرضا نوری زاده معروف که از نظر ایدولوژی فکری فردی شناخته شده می باشد نیز طی مصاحبه ای که هفته گذشته با چندین مدیای فارس خارج نشین داشت بر تروریست نبودن حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک دوباره تاکید کرد. شکی نیست که حمایت راسیسم فارس و پان ایرانیسم از پژاک فقط به عنوان کارت بازی بر علیه ترکان در غرب آزربایجان میباشد و لاغیر، ولی تاریخ ثابت کرده است که ترور و تروریسم بعد از مصرف جائی جز زباله دان تاریخ نخواهد داشت. عبدالرحمان قاسملوها، عبدالله اوجالانها، یاغی هایی مثل اسماعیل سیمیتقو و .... مصداق بارز این مدعایند. 

خبر فوری- یک میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به هلاکت رسید

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, تیر ۲۵, ۱۳۹۰ - 0 comments
دقایقی قبل خبری در مورد حمله تروریستی که دیشب توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party)صورت گرفته بود و منجربه کشته شدن 1 مامور پلیس ترکیه شده بود در وبلاگ اخبار شهر اورمیه منتشر کردیم، چند دقیقه پیش خبری در سایتهای خبری ترکیه منتشر شد مبنی بر دستگیر شدن میلیتان قاتل آن مامور پلیس که در آتش و درگیری دو طرفه با نیروهای امنیتی ترکیه به هلاکت رسیده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6fvyxd7  

حمله تروریستی حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک): 1 شهید

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, تیر ۲۴, ۱۳۹۰ - 0 comments
دیشب طی حمله تروریستی که توسط میلیتانهای حزب کارگران کوردستان(Kurdistan Workers' Party) در منطقه سیرت و به ژاندارمری صورت گرفت متاسفانه 1 پلیس ترکیه شهید شده است.
پلیس با استفاده از سلاح های دوربرد و از ناحیه سر مورد اصابت گلوگله قرار گرفته است. پس از این حمله تروریستی پلیس مجروح به بیمارستان دولتی شهر سیرت منتقل شد ولی با تمامی اعمال انجام شده در آنجا جان سپرد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6fzj2mn
میلیتانهای حزب کارگران کردستان(Partiya Karkerên Kurdistan) طی 2 روز گذشته در عملیاتهای تروریستی که انجام داده اند 14 سرباز ترکیه را ترور کرده اند. طی هفته گذشته 2 کارگر، 2 نظامی و 1 پزشک نیز توسط پ.ک.ک دزدیده و گروگان گرفته شده است.

یک میلیتان حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) به هلاکت رسید

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, تیر ۲۴, ۱۳۹۰ - 0 comments
طی درگیری که نیروهای امنیتی ترکیه با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در منطقه بینگول ترکیه داشته اند نیروهای ترکیه موق به هلاکت رساندن  1 میلیتان حزب کارگران کردستان (pkk) شده اند.
این درگیری دو طرفه در ساعت 00:40 و در منطقه روستای حسن اووا صورت گرفته است، نیروهای امنیتی ترکیه پس از مشاهده یک دسته 3-4 از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) با پیغام ایست خواستار تسلیم شدن تروریستها شده اند ولی میلیتانهای پ.ک.ک با گشودن آتش به سوی مامورین ترکیه آتش دو طرفه ای صورت گرفته است که در نهایت 1 تروریست به هلاکت رسیده است.
از نئش تروریست 1 عدد اسلحه کلاشینکف، 2 بمب دست ساز، تعدادی مرمی بدست آمده است. عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در منطقه ادامه دارد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/5vr8jzt

چهارده میلیتان حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, تیر ۲۴, ۱۳۹۰ - 0 comments
سه زن و 11 مردی که موفق به فرار از کمپهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) شده بودند تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شدند.
تروریستهای تسلیم شده ازظریق مرز هابور منطقه شیرناک تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شده اند. اسامی میلیتانهای تسلیم شده حزب کارگران کردستان (Pkk) به صورت زیر می باشد:
س.آ متولد 1991، د.د متلو 1988 د رحکاری یوکسک اوُوا، آ.ک از شهر آغری بایزیت متولد 1986، ی.ی متلود 1984 از شهر موش مالازگرد، ف.پ متولد 1990 از شهر آغری توتاک، ه.ک از شهر وان گورپینار متولد 1988، ای.ت متلود 1981 از شهر کاهرامان ماراش، م.ای از شهر موش کورکوت متولد 1988، م.ای از شهر باتمان متولد 1978، آ.اوْ متلود 1989 از شهر حکاری سوکسک اوُوا، س.چ متلود شهر حکاری سوکسک اوُوا متولد 1993، س.ک از شهر حکاری متولد 1996، چ.ک متلود 1991 حکاری ، ز.ی متولد 1993 از شهر حکاری
میلیتانهای تسلیم شده حزب کارگران کوردستان(Partiya Karkerên Kurdistan) بعد از انجام مراحل قانونی در مرز سیلوب به دادگستری سینوب برای مراحل بعدی منتقل شده اند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6kh9xxl

میلیتانهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) 2 نفر کارگر را دزدید

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, تیر ۲۳, ۱۳۹۰ - 0 comments
میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان(Kurdistan Workers' Party) بعد از دزیدن 2 سرباز و 1 پزشک در طی چند روز گذشته که در وبلاگ اخبار اورمیه ترجمه و منتشر شده بود اینبار در دزدی و گروگانگیری جدیدی 2 کارگر را در شهر تونجلی ترکیه دزدیدند.
میلیتانهای حزب کارگران کردستان(pkk) با بستن جاده اوُواجیک تونجلی و کنترل عبور و مرور ماشینها 2 نفر کارگر که در ساختمان ژاندارمری محل در حال تعمیرات ساختمانی بودند را دزیدند.
این گروگان گیری در ساعت 21:00 در 5 کیلومتری اوُواجیک بوقوع پیوسته است. میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) با تهدید به آتش و توقف ساخت ماشین بعد از پیاده کردن اشخاص داخل ماشین دو نفر از کارگر ان تاسیسات ساختمانی که در ژاندارمری مشغول کار بوده اند را با خود به مناطق جنگلی برده اند.
نیروهای امنیتی ترکیه برای پیدا کردن گروگانها در حال انجام عملیات در منطقه می باشند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/5ufj8df   

خبر فوری - حمله تروریستی حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)- 13 شهید، 7 مجروح

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, تیر ۲۳, ۱۳۹۰ - 0 comments
طی درگیری مسلحانه ای که با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در منطقه سیلوان دیاربکر صورت گرفت 13 سرباز ترکیه متاسفانه شهید و 7 مجروح که حال 2 تن از آنها وخیم گزارش شده است به بار آورد. این حادثه تروریستی به این ترتیب می باشد که نظامیان ترکیه بعد از شناسائی یک گروه ای میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Pkk) در اراضی جنگلی در موقع نزدیک شدن سربازان تروریستهای پ.ک.ک با انداخت بمب های آتش زا به درون جنگل سبب آتش گرفتن محوطه و محاصره سربازان شده اند.
بعد از این حمله ناجوانمردانه تروریستهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) ارتش ترکیه در درگیری که با میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) داشت موفق به هلاکت رساندن 7 تروریست شده است.
7 نظامی ترکیه مجروح شده به بیمارستان منتقل شده اند ولی حال 2 تن از آنها وخیم می باشد.
این بزرگترین حمله تروریستی از طرف حزب کارگران کردستان(Kurdistan Workers' Party) می باشد که بعد از قرار به اصطلاح آتش بس اجرا شده است. و اولین باری می باشد که میلیتانهای پ.ک.ک در روز روشن حمله تروریستی را انجام می دهند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3dr8pzb 

حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک): اگر عملیات نیروهای ترکیه ادامه یابد جان سربازهای گروگان به خطر می افتد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, تیر ۲۲, ۱۳۹۰ - 0 comments
چند روز پیش بود که خبر گروگان گیری 2 نظامی و 1 پزشک توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان(Kurdistan Workers' Party) در وبلاگ اخبار شهر اورمیه ترجمه و منتشر شد، به فاصله دو روز این سازمان رادیکال و تروریست مسئولیت گروگانگیری این 3 شخص را بر عهده گرفت که باز هم خبر آن را در همین وبلاگ ترجمه و منتشر کردیم. در همین رابطه دیروز ارگان رسمی و مدیای مرتبط با حزب کارگران کردستان(PKK) با انتشار بیانیه ای خبر از وجود خطر جان گروگانها در صورت ادامه عملیات ارتش ترکیه حکایت دارد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/5rgpkeu
طی 30 سال گذشته میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان(Partiya Karkerên Kurdistan) تعداد 37  گروگان و اسیر از ارتش ترکیه و یا اشخاص منتصب به ترکیه را در اختیار دارد.
متاسفانه گروههای رادیکال و تروریستی مثل حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) و پ.ک.ک بلای جان مردم منطقه شده اند، روزی نیت که خبر ترور، قتل، غارت، خشونت را در اخبار کشورهای منطقه نبینیم، گرچه که به باور راقم این سطور تروریسم کرد جای اصلی خویش را در زباله دان تاریخ خواهد یافت و خوشبخاته این گروههای رادیکال و تروریست رفته رفته با تغییر قدرتهای منطقه و توازن قدرتها دیگر ارزشی برای اربابان خود ندارند. راه رسیدن برای حقوق ملی برابر کشتن انسانها ، ترور و تررویسم نیست بلکه مبارزه مدنی و دمکراتیک می باشد. گرچه که کلمات دمکراتیک، حقوق انسان و مفاهیم اینچنینی در زبان سردمداران این گروههای تروریست در هر 5 دقیقه یک بار تکرار می شود، وی حقیقت مثل روز روشن می باشد.    

هفته نامه یاشاییش: با تصویب شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی، ارومیه اورمیه شد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, تیر ۲۱, ۱۳۹۰ - 0 comments
 اورمو و اورميه
منابع فارسی و ارمنی ، آسوری نام شهر اورمو (اورميه) را به شكل "اروميه" و منابع تركي و آزربايجاني اين نام را در زبان فارسي به شكل "اورميه" و به زبان توركي مطابق با تلفظ مردم به شكل "اورمو" مي نويسند. گروه دوم معتقد به تركي بودن نام اورمو و در نتيجه اورميه و همريشگي احتمالي آن با اسامي شهرهايي مانند اور و اوروك (از تمدن سومري)، اورگنج (دو شهر در ازبكستان و تركمنستان) و اورومچي (در تركستان چين، بئش پاليق سابق) اند.
تئوري سومري نام اورميه: مدافعين اين تئوري، نام اورميه را به شكل "اور(و)+ مو" (URU+MU)و يا "اور(و)+مه" (URU+ME) تقطيع مي كنند.
١- "اوروURU " در زبان سومري كه از طرف عده اي زباني خويشاوند با زبان تركي و يا پروتوتورك در نظر گرفته مي شود، به معني شهر و آبادي است. نام دو عدد از مهمترين شهرهاي سومري "اور" (المقير فعلي در جنوب بغداد) و "اوروك" (ورقه فعلي) بوده و احتمال داده مي شود نام كشور عراق نيز يادگار كلمه اوروك سومري باشد. (اوروق و يا اوروغ در تركي به معني قبيله و يا گروه انساني خويشاوند و در تركي معاصر به شكل اويروق به معني تابعيت و شهروندي است).
٢- "موMU " در زبان سومري (معادل شامو در زبان آكادي) به معني بهشت و يا بخشي از آسمان-بهشتها و شايد به معني باران است. "مهME " نيز در اين زبان به معني معيارها و نرمهاي فرهنگي و يا پرچمها و نشانه هاي اين نرمها مي باشد. بنابراين "اوروموURUMU " به زبان سومري به معني "شهر بهشتي"، "شهر باران" و "اورومهURUME " به معني "شهر فرهنگ، شهر بافرهنگ" مي باشد. نام اورومو به معني شهري بهشتي با باور رايج در ادوار باستان مبني بر قرار داشتن باغ عدن در آزربايجان –تبريز همخواني تمام دارد.
تئوري اورال –آلتائيك نام اورميه: در زبانهاي مخلتف اورال-آلتائيك نامهاي جغرافي متعدد مشابه با نام اورميه وجود دارند. اين نامها را ميتوان به دو دسته جداگانه، يكي با معاني مكان و مقر و ديوار و ديگري با معاني زيبا و شاد و شوق و ... تقسيم كرد:
١- بن "اورUR " در زبان توركي باستان به معني مكان و مقر و... و "اٶرو-هٶروÖRÜ-HÖRÜ " به معني ديوار درهم تنيده است. ("اورUR " به سومري به معني انسان است). كلمات اورتا (وسط)، اوردو (قرارگاه خاقان و ارتش)، اورون (مقام، مكان)، اورناماق (جاي گرفتن)، اورلاتما (اسكان دادن)،... در زبان توركي و بنا به شماري از صاحبنظران كلمات يورد و يا يئر نيز از همين ريشه اند.
٢- در زبانهاي اورال-آلتائيك تركيبات متعددي وجود دارند كه يادآور نام اورميه اند. در همه اين نامها معاني شادي، زيبائي، ذوق و شوق و الهام بخشي مستتر است:
الف- در زبانهاي مونقولي كلمات اورماURMA ، اورامURAM ، اورمانURMAN ، اورماسURMAS ، اورمURM ، اوروما URUMUو .... به معاني روحيه، الهام، شوق و ذوق ميباشند. نام شهر اورومچي URUMÇİ ويا اورونچي URUNÇİاويغورستان (تركستان چين) نيز كلمه اي مونقولي (لهجه باستاني مربوط به دو هزار سال پيش) است. در اين تركيب اورو URU به معني زيبا و مچي MÇİ به معني مرغزار و كشتزار است.
ب- در زبانهاي اوراليك (فينو اوگوريك مخصوصا در زبان مجاري) اٶرٶم-اٶرٶل ÖRÖM-ÖRÖLبه معني شادي و نشاط است (زبانشناسان اين نامها را ماخوذ از زبان تركي دانسته اند).
ج- در توركي باستان، اورينÖRİN, ÜRİN ، اورون ÜRÜN و اورگونÜRGÜN همه به معني شاد و شاداب بودن.
بنابراين نظريه، نام اورميه كلمه اي اورال آلتائي به معني مكان زيبا و شادي بخش است.
تئوري تلفظ مردمي: عده اي نيز نام اورميه را ناشي از تلفظ توركي "روميه" و يا "رومي" ميشمارند. طبق اين نظر، از آنجائيكه صداي "ر" در اول كلمات اصيل توركي نمي آيد، براي رفع اين صدا از اول اين چنين كلمات وارده از زبانهاي خارجي، صداي "او" و يا "اي" به اول آنها (مانند ايره حيم به جاي رحيم و .....) افزوده مي شود. چنانچه واژه هاي "روم" و "روس" در توركي مردمي به شكل "اوروم" و "اوروس" تلفظ ميشوند. نام شهر "اورفا" در تركيه نيز طبق همين قاعده و از افزودن صداي "او" به اول نام قديمي اين شهر "روبا" حاصل شده است.
نتیجه:
نام دومين شهر آزربايجان اورمو-اورميه، چه از ريشه توركي- اورال آلتائيك اروم-اورون، چه از تلفظ توركي "روميه" و چه از ريشه سومري اورومو-اورومه گرفته شده باشد، شكل "اورميه" مانند خود اين شهر، داراي بار و هويت توركي است و شايسته است كه در زبان فارسي نيز به جاي فرم غيرتوركي اروميه بكار رود.
محقق: مهران باهارلو

خبر فوری- حمله تروریستی حزب کارگران کردستان به ژاندارمری دیاربکر ترکیه

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, تیر ۲۱, ۱۳۹۰ - 0 comments
دقایقی پیش در شهر دیاربکر ژاندامری ترکیه هدف حمله تروریستی قرار گرفت و 3 سرباز ترکیه زخمی شدند.
این حمله تروریستی به احتمال زیاد توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان(Kurdistan Workers' Party) به وقوع پیوسته است. حمله تروریستی در ساعت 22:00 به وقت ترکیه و با استافده از راکتهای دوربرد بوقوع پیوسته است. بعد از این حادثه تروریستی نیروهای ژاندارمری آتش گشودند و میلیتانهای حزب کارگران کوردستان(Partiya Karkerên Kurdistan) از دید کم شب گریختند.
برای دستگیری و مجازات تروریستهای نیروهای ویژه ای به منطقه گسیل شده اند و عملیات وسیعی در حال شکل گیری می باشد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6zclxd3 

سالروز سرکرده تروریست عبدالرحمان قاسملو و حرکت غیر اخلاقی مدیای کرد

Kategori: , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, تیر ۲۱, ۱۳۹۰ - 0 comments
سالروز سرکرده تروریست عبدالرحمان قاسملو و حرکت غیر اخلاقی مدیا کرد
برای مردم ترک نام  سرکرده تروریست عبدالرحمان قاسملو یادآور خشونت ها، ترور و قتل عامهایی می باشد که در دوران ننگین آن بر مردم ترک غرب آزربایجان سابه افکنده بود. رادیکالیسم و تروریسم کورد در منطقه روز به روز بر شدت و خشونت خود می افزاید، روزی نیست که خبری از ترور، قتل عام، گروگان گیری حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در ترکیه، حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) در مناطق غرب آزربایجان و ایران را در سایتها و مجلات برنخوریم. دمکراسی، حقوق بشر از جمله کلمات بازیچه این گروهای رادیکال و تروریست می باشد، با نگاهی به سخنان سرمداران ترور و تروریسم در هر دو سوی مرز که هر زاده شوم خشونت، رادیکالیسم و پان کردیسم افراطی می باشند به وضوح بازیچه شدن ترور، دمکراسی، خشونت، حقوق بشر را می بینیم. جایی که هر یک از این گروههای تروریست با انواع مکرها و نیرنگها انسان ها کشته و ترور می کنند در دیگر فریاد دمکراسی خواهی اینان و حقوقی بشریشان گوش فلک را کر میکند. در نظر اینان انسانها دو نوع اند یا کورد زاده می شوند و یا غیر کرد. هر بلائی که سر اینان می آید به باور اینها از کرد بودن اینان هست نه از ترور، خشونت، رادیکالیسم، زیاده خواهی، پان کوردیسم و ...
امروزه مدیا قدرتمند در دنیای پیرامون ما سخن اول را می زند. با مدیای قدرتمند بسیاری از صدایهای حق در گلو خفه می شوند. گروههای رادیکال و تروریست کوردی مثل حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan)، حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê) بیشترین درآمد خود را از راه تجارتهای غیر قانونی مثل تجارت انواع مواد مخدر، تجارت و قاچاق انسان، باج گیری، ترانزیت مواد مخدر، قاچاق کالا و ... تامین می شود. بارها در وبلاگ شهر اورمیه مقالات علمی مستندی در مورد اناوع تجارتهای این سازمانهای تروریست، رادیکال و خشونت طلب تحریر کرده ام. به طوری که می دانید بی از 70% مواد مخدر اروپا از طریق ترانزیت حزب کارگران کوردستان(PKK) و حزب حیات آزاد کوردستان یا پژاک(PJAK) منتقل می شود. باج گیریهای این گروهها در مناطق مرزی بر هیچ کسی پوشیده نیست. متاسفانه سیاست بازی تمیزی نیست، و در بسیاری از مواقع تروریسم بازیچه ای در دست دیگر کشورها و قدرتها می شود. علل زایش زاده شومی بمانند حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک(pjak) بر متخصصین موضوع ترور و تروریسم پوشیده نیست.
امروز در حین مطالعه اخبار سایت ناسیونالیسم فارسی مثل بالاترین به خبری در مورد سرکرده تروریست عبدالرحمان قاسملو دبیر کل قبلی حزب دمکرات کردستان ایران(Democratic Party of Iranian Kurdistan) برخوردم، در این خبر که در سایت بالاترین در لینکهای روز داغ قرار گرفته با لجن پراکنی همیشه گروههای رادیکال و تروریست کرد برمی خوریم که چنین نقل کرده اند"مردم ارومیه در بامداد نوزدهمین سالگرد ترور شهید دکتر عبدالرحمان قاسملو اکثریت مغازه‌های این شهر را به حالت تعطیل درآوردند . در این اعتصاب گسترده آذری‌های ارومیه نیز برای ابراز همبستگی و همدردی با کردها اقدام به تعطیلی بازارها نمودند " درجه مضحک بودن خبر بر هیچ کسی پوشیده نیست، ولی نکته قابل تامل لینک دهی و داغ شدن چنین خبرهای گروههای تروریسم کرد در این سایت فارسی می باشد. دو روز پیش رسانه ضد ترک و ضد آزربایجان بی بی سی فارسی نقش سخنگوی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (پارتی ژیانی ئازادی کوردستان) را ایفا کرده و می گوید که زیر شاخه حزب کارگران کردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) نبوده و نیست و یا در هفته 1 بار خبری مبنی بر کشته شدن قاچاقچیان مواد مخدر و انسان(البته به قول بی بی سی کولبرها) را پخش می کند و ... همه این پازلهایی که سالها در ذهن مان نقش بسته چنین ختم می شود که انگار گروههای رادیکال و تروریست کورد در منطقه به عنوان بازیچه بر علیه ترکان و آزربایجان بهره برداری می شود.
اعمال اشخاص و گروههای رادیکال و تروریستی مثل عبدالرحمان قاسملو، پ.ک.ک، پژاک، کومله، حزب دمکرات کردستان ایران و .... بر کسی پوشیده نیست ولی اینان آنقدر سر در برف کرده اند که در دنیایی که به جز کرد و کردستان در آن جایی ندارند چیز دیگری در آن نمی گنجانند. با تبلیغ شهر اورمیه و غرب آزربایجان به عنوان شهر کردنشین اورمیه و غرب آزربایجان کردستان نمی شود ولی تخم کینه ای که در دل ملت ترک کاشته می شود بی شک زمان برداشتش دیر نخواهد بود. گرچه که به باور نویسنده مردم کرد را نباید با این گروههای رادیکال و تروریست یکسان پنداشت.
به باور بنده تروریسم کرد در منطقه به نقطه پایانی خود رسیده و دیری نخواهد گذشت که به مانند قاسملوها به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.
لینک خبر دروغ در بالاترین:
http://balatarin.com/permlink/2011/7/12/2615497

یک میلیتان حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) در شهر ارزینجان ترکیه به هلاکت رسید

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, تیر ۲۱, ۱۳۹۰ - 0 comments
طی عملیاتی که پلیس ضد ترور و امنیتی ملی ترکیه در شهر ارزینجان و توابع آن آغاز کرده است، طی آتش دو طرفه با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان(Kurdistan Workers' Party) نیروهای ترکیه موفق به هلاکت رساندن 1 تروریست شدند.
عملیات در 67 کیلومتری منطقه ارزینجان و در نواحی رفاحیه با مشاهده 2 میلیتان حزب کارگران کردستان(Partiya Karkerên Kurdistan) آغاز شده است. طی این درگیری دو طرفه 1 تروریست به فرمان ایست نیروهای امنیتی آتش گشوده و نیروهای ترکیه نیز جواب را با آتش داده اند، طی این عملیات جسد 1 تروریست به همراه لوزام و اسلحه کلاشینکف اش بدست آمده است. عملیات در منطقه ادامه دارد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6l6z5d4    

خبر فوری – درگیری با میلیتانهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) در منطقه سامسون

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, تیر ۲۱, ۱۳۹۰ - 0 comments
طی درگیری دو طرفه که در منطقه سامسون(صامسون) شهر ترکیه با میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) و نیروهای امنیتی ترکیه بوقوع پویسته است 1 تروریست زخیم شده و تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شد.
این درگیری مسلحانه در روستای اوغورلو و در مناطق جنگلی بوقوع پیوسته است. نیروهای امنیتی ترکیه که در حال بازرسی منطقه بودند با دیدن 1 گروه از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان(pkk) دستور ایست داده و میلیتانهای پ.ک.ک شروع به آتش گشوده اند و لحاظتی آتش دو طرفه بین آنها رد و بدل شده است. به علت ناهموار بودن منطقه و اراضی جنگلی میلیتانهای حزب کارگران کردستان(Partiya Karkerên Kurdistan) موفق به فرار به جنگل شده اند.
طی عملیات گسترده ای که در منطقه صورت گرفت تروریستی به نام محمد جان با کد رمز حجر و از شهر دیاربکر ترکیه به صورت زخمی پیدا شد.
این تروریست به بیمارستان دولتی منتقل شده است. از وسایل همراه این تروریست اسلحه، مهمات و مقداری موارد دیگر بدست آمده است.
عملیات نیروهای کاماندوی ترکیه در منطقه ادامه دارد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6zwygwx   
با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya